Pracowity dzień w 8 Bazie
Kategoria: siły powietrzne

8. Baza Lotnictwa Transportowego w Krakowie jest domem dla większości maszyn transportowych Sił Powietrznych. W zeszłym tygodniu miłym i niecodziennym akcentem była wizyta aż dwóch samolotów AWACS należących do NATO E-3A Component. Zapraszamy do krótkiego reportażu z 8 Bazy.

Kolejny w ostatnich dniach E-3 przybywa na lotnisko w Balicach. Fot. Bartosz Bera/rbsphotos.com
Zdjęcie dedykowane żołnierzom służącym w Centrum Operacji Powietrznych (COP) oraz Ośrodkach Dowodzenia i Naprowadzania (ODN) - dwa samoloty wczesnego ostrzegania na tle kopuły radaru systemu Backbone - wspólnie kontrolujących przestrzeń powietrzną całego NATO. Fot. Bartosz Bera/rbsphotos.com
Twarzą w twarz z Magicznym - niestety nie da się do zdjęcia dodać niesamowitego odgłosu generowanego przez 4 wiekowe już konstrukcyjnie silniki. Fot. Bartosz Bera/rbsphotos.com
Unikalne zdjęcie dwóch maszyn E-3 na płycie postojowej MP3 8. Bazy. Fot. Bartosz Bera/rbsphotos.com
Potęga i piękno Boeinga 707 na platformie którego powstał Sentry. Fot. Bartosz Bera/rbsphotos.com
E-3 wśród miejscowych C-295M. Fot. Bartosz Bera/rbsphotos.com
Jeden z Magicznych zajmuje pozycję do startu na pasie 25 podczas gdy drugi ciągle oczekuje na swą załogę. Fot. Bartosz Bera/rbsphotos.com
Po chwili już w powietrzu - samolot udaje się w drogę powrotną do swej macierzystej bazy w Geilenkirchen. Fot. Bartosz Bera/rbsphotos.com
Trzy CASY C-295M w trzech różnych malowaniach. Obok nich samolot Bryza numer boczny 218 będący pierwszą maszyną tego typu wyposażoną w tzw. glass cockpit - gdzie przyrządy analogowe zastąpiono cyfrowymi. Fot. Bartosz Bera/rbsphotos.com
Zbliżenie na dwie "Kaśki" z pierwszej dostawy - 011 już po remoncie 8Y (po 8 latach eksploatacji) i w nowym kamuflażu. Fot. Bartosz Bera/rbsphotos.com
Efektowny start 011 do kolejnego tego dnia zadania. Fot. Bartosz Bera/rbsphotos.com
"Łaciata" w pełnej krasie. Fot. Bartosz Bera/rbsphotos.com
Poczciwe Antki w ostatnich tygodniach służby. Jeden z nich jest już uziemiony - trafi na pomnik obok większego brata An-26 stojącego przy bramie wjazdowej do 8. Bazy. An-2 nb 7447 "Wiedeńczyk" jako jedyny w Siłach Powietrznych jest przystosowany do holowania rękawa strzeleckiego - czeka go więc ostatnie zadanie na poligonie w Wicku Morskim - potem trafi do Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie. Fot. Bartosz Bera/rbsphotos.com