Samolotem na szczyt NATO w Warszawie
Kategoria: siły powietrzne

Szczyt NATO w Warszawie był dla spotterów - miłośników lotnictwa niepowtarzalną okazją do sfotografowania samolotów, które na co dzień nie pojawiają się na warszawskim Okęciu. Niektóre z nich w Polsce pojawiły się pierwszy raz.

Maszyna, która przyciągała na warszawskie Okęcie setki miłośników lotnictwa to oczywiście Air Force One. Faktycznie nosi ona oznaczenie Boeing VC-25 A i jest specjalnie zmodyfikowaną wersją Boeinga 747. Dla bardziej zaawansowanych miłośników ciekawsze są jednak inne maszyny, które gościły w Warszawie. Taką jest Boeing E-4B, również modyfikacja Boeinga-747, którym porusza się sekretarz obrony USA.

Niewątpliwie jednak samolotem na który czekali najbardziej zaawansowani spotterzy był amerykański gigant - Lockheed C-5M Super Galaxy. Dziś, gdy widok C-17 Globmaster jest powszechny na wojskowych i cywilnych lotniskach wszystkich kontynentów, coraz trudniej spotkać C-5. Dlatego jego pojawienie się na Okęciu było szczególnie oczekiwane i wzbudzało o wiele większe emocje niż słynny Air Force One.

Lockheed C-5 M Super Galaxy, US Air Force, Fot. Jan Ostrowski
Lockheed C-5 M Super Galaxy, US Air Force, Fot. Jan Ostrowski
Boeing C-17 A Globemaster III, US Air Force, Fot. Jan Ostrowski
Boeing C-17 A Globemaster III, US Air Force, Fot. Jan Ostrowski
Boeing C-17 A Globemaster III, US Air Force, Fot. Jan Ostrowski
Airbus A319 -115X(CJ), Azerbaijan Airlines, Fot. Jan Ostrowski
Boeing C-32 A United States, US Air Force, Fot. Jan Ostrowski
Boeing E-4 B United States, US Air Force, Fot. Jan Ostrowski
Airbus A310 -304, Siły Powietrzne Hiszpanii, Fot. Jan Ostrowski
Airbus A319 -115(CJ), Słowacja, Fot. Jan Ostrowski
Airbus A319 -115X(CJ) Ukraina, Fot. Jan Ostrowski
Airbus A330 Voyager KC.3 Wielka Brytania, Royal Air Force, Fot. Jan Ostrowski
Airbus CC-150 Polaris (A310-304) Canada Air Force, Fot. Jan Ostrowski
Alenia C-27 J Spartan Siły Powietrzne Litwy, Fot. Jan Ostrowski
Antonow An-26 Siły Powietrzne Węgier, Fot. Jan Ostrowski